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2022年4月、MOBKOI はIAC AwardsのBest Mobile Online Ad賞を受賞しました。

2022年4月、MOBKOI ( https://www.mobkoi.com )は「Dyson Environmental Care Campaign」にて、IAC AwardsのBest Mobile Online Ad賞を受賞しました。
(English will follow after Japanese.)

 

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(スマートフォンでQRコードを読み取ることで、実際の広告を体験することができます。)

2022年4月、MOBKOI は「Dyson Environmental Care Campaign」にて、IAC AwardsのBest Mobile Online Ad賞を受賞しました。
IAC AwardsはWeb Marketing Associationによって創設された賞で、オンライン広告、ビデオ、モバイル、モバイルアプリ、SNS、ニュースレターなど86の業界と10のフォーマットにおいて最も優れたオンライン広告を表彰する唯一の国際的なアワードです。

受賞した広告について(IAC Awardより引用):
ダイソンオーストラリアは、今回受賞したモバイルフレンドリーなブランド体験を提供するインパクトのあるクリエイティブを使用してEnvironmental Careキャンペーンローンチました。

この広告モバイル画面礼儀正しく丁寧に表示されます。フルスクリーンンタラクティブなクリエイティブ広告上のホットスポットをタップすることで、ユーザーの興味を引くだけでなく、より多くの情報を提供することができます。

インパクトのあるインタラクティブなクリエイティブ及び、適切なサイト選びにより正しいオーディエンスに広告を届けることが出来ユーザーに製品をより深く知ってもらい、全体的なブランドエンゲージメントを強化するというキャンペーンの最終的な目標に合致しています。 この広告によるパフォーマンスは、エンゲージメント率 17%, ビューアビリティ 80%、広告滞在時間 16.5秒と、いずれもモバイル広告のベンチマークを超えています。
(引用元:https://www.iacaward.org/iac/winner/18362/mobkoi-wins-2022-iac-award-for-dyson-environmental-care-campaign-.html#:~:text=Dyson%20Australia%20launched,ad%20industry%20benchmarks.

【受賞広告クレジット】

  • デジタル デザイナー: リアン マグパンテイ
  • APAC ヘッド デジタル デザイン: 木村美樹
  • アカウント マネージャー: マックス ジーセマー
  • フロントエンド デベロッパー: クリスト オーストハイゼン
  • ジュニア デベロッパー: アンディー パーブリック

Dyson Environmental Care Campaign関連ページ】

【MOBKOIについて】
MOBKOIは2014年にロンドンで創業し、2019年に東京オフィスが開設され、現在はイギリス、アメリカ、シンガポール、日本をはじめ、世界中の10拠点からグローバルにビジネスを展開しています。ユーザー主導のシームレスで引き込まれるようなブランド体験を提供するフルスクリーンのモバイル広告は高く評価されており、世界中の500社以上のブランドから信頼を寄せられています。MOBKOIによってカスタマイズされるフルスクリーンのフォーマットは、4,400以上の世界中のパブリッシャー・ネットワークへの出稿が選択可能で、直接予約によって配信されます。ブランド・セーフティーを担保しメディア上で再生され、プレミアムコンテンツ内で配信される広告により、厳選されたモバイル・トラフィックにリーチすることができます。

【本件に関する報道関係者からのお問合せ先】
MOBKOI JAPAN 株式会社
MOBKOI JAPAN マーケティングチーム
info.japan@mobkoi.com

MOBKOI Awarded IAC’s Best Mobile Online Ad for Dyson’s Environmental Care Campaign

2022年4月、MOBKOI はIAC AwardsのBest Mobile Online Ad賞を受賞しました。のサブ画像2

(Experience the actual advertisement by scanning the QR code above with a smartphone.)

In April 2022, MOBKOI won the IAC Awards for Best Mobile Online Ad for its Dyson Environmental Care Campaign. The IAC Awards, created by the Web Marketing Association, are the only industry-based advertising award that recognize the best online advertising in 86 categories and ten formats, including online advertising, video, mobile apps, social media and newsletters.

Dyson Australia launched its Environmental Care campaign with a high impact creative to engage mobile users through a fully immersive and mobile-friendly brand experience.

The creative is 100% polite, full screen, and interactive; crafted on a mobile responsive environment to deliver the message across. The pannable element emphasizes the product's function and each hotspots are not only an interactive way to engage, but also to give more informative to the audience.

The combination of an impactful creative and targeting the right audience through specific site selection encourages the users to get to know the product more and strengthen overall brand engagement— which is the ultimate goal of this campaign as reflected by a successful and strong performance of 17% engagement rate, 80% viewablity and 16.5 second dwell time, a performance that have exceeded the mobile ad industry benchmarks.
(Link:https://www.iacaward.org/iac/winner/18362/mobkoi-wins-2022-iac-award-for-dyson-environmental-care-campaign-.html#:~:text=Dyson%20Australia%20launched,ad%20industry%20benchmarks.

【Credits】

  • Digital Designer: Rianne Magpantay
  • Head of Digital Design, APAC:Miki Kimura
  • Account Manager: Max Ziesemer
  • Front End Developer:Christo Oosthuizen
  • Junior Front End Developer: Andy Purbrick

【Related pages for the Dyson Environmental Care Campaign】

【About MOBKOI】

MOBKOI was founded in London in 2014, opened its Tokyo office in 2019, and now operates globally from 10 offices around the world, including the UK, US, Singapore and Japan. Highly regarded for its full-screen mobile ads that provide a user-driven, seamless and engaging brand experience, more than 500 brands around the world trust MOBKOI's customized full-screen formats which are delivered by direct booking with the option of submitting to more than 4,400 publisher networks worldwide. The ads played on media guaranteed brand safety and delivered within premier contents enable to reach selected mobile traffics.

ソース

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